e-Business

Ce presupune e-Business?

Restricțiile și situația pandemică în general au avut un impact enorm asupra sectorului de business. De cele mai multe ori, efectele au fost negative. Sectoarele economiei digitale, spre deosebire de altele, au fost propulsate exponențial, asigurând un singur răspuns de adaptare la noile condiții pe măsura restricțiilor impuse. Termeni precum comerțul online, tele-munca, semnătura electronică, protecția datelor cu caracter personal, nu mai sunt discutați doar în mediul academic sau de specialitate, ci au devenit cuvinte-cheie populare pe toate motoarele de căutare ale utilizatorilor.

Utilizarea instrumentelor și soluțiilor de automatizare și inteligență artificială este inevitabilă și deja omniprezentă. În același timp, accesul la internet în tot mai multe state este recunoscut ca fiind un drept social și un serviciu de importanță socială, indispensabil vieții de zi cu zi a cetățenilor. Desigur, pentru a asigura șanse egale se impune educarea și alfabetizarea digitală a populației ca măsură de incluziune, dar și pentru a asigura propulsarea serviciilor electronice.

Lumea se schimbă, iar tehnologiile informaționale au un impact enorm în acest proces. Domeniul de business este cu siguranță unul din cele mai dinamice sectoare, care necesită măsuri pro-active și imediate din partea guvernelor pentru a fi atractive și competitive pentru sectorul de afaceri. Datele personale nu constituie doar informații care trebuie protejate, întrucât acestea devin tot mai mult o resursă care poate aduce venituri și care stau la baza unor afaceri enorme. Totodată, automatizarea minimizează tot mai mult avantajele geografice ale țărilor, generând riscuri și oportunități economice noi.

Accesul la informație, internetul, utilizarea tehnologiilor moderne – toate aceste tematici generează dezbateri și discuții privind drepturile omului într-un nou context. Fiind dinamic și flexibil, sectorul de afaceri asigură valorificarea cea mai eficientă a datelor și informației. Totuși, acest fapt generează dileme privind limitarea accesului la informație versus excesul de informație și managementul acesteia. Toate aceste întrebări trebuie studiate în complexitatea lor și abordate într-un mod sustenabil.

Abordările în contextul procesului de digitalizare au fost extrem de diferite de la o țară la alta. Cu o piață de desfacere relativ mică, un număr al populației de puțin peste 1,3 milioane, o cotă de implicare în domeniul TIC a 5,9% din forța de muncă, o suprafață de 45,339 km2, resurse naturale limitate, Republica Estonia a fost nevoită să își dezvolte alte instrumente pentru a deveni atractivă economic la nivel internațional. Această țară a reușit să își transforme sectorul de servicii publice și de business prin digitalizarea a peste 99% din serviciile publice (cu excepția căsătoriilor și divorțurilor, toate serviciile pot fi accesate online). Estonia a reușit să se transforme dintr-o țară modestă într-un exemplu de performanță datorită e-transformării sectorului său de afaceri.

Atractivitatea sectorului de business pentru străini în Republica Estonia poate fi explicat prin simplitatea și rapiditatea gestionării aspectelor birocratice de afaceri în această țară. Pentru a înțelege aceste lucruri este suficient de menționat că: 

-lansarea unei companii se poate face în maxim 3 ore;

-sistemul de taxare este lipsit de bătăi de cap și hârtii inutile;

-automatizarea procesului de raportare fiscală;

-Estonia ocupă locul I în indexul de competitivitate în domeniul taxelor;

-e-rezidență pentru orice cetățean din orice loc a lumii.

 

 

10 întrebări importante cu privire la strategia de transformare digitală

Cele mai reușite strategii de transformare digitală se formează prin adresarea întrebărilor potrivite. În contextul

Transformare digitală: 11 obiceiuri ale echipelor de succes

Fiecare lider înțelege că transformarea este dificilă, în special transformarea digitală. În timp ce aproape toți liderii IT (93%) care au […]

CALITATEA DE REZIDENT AL PARCURILOR IT: PERFORMANȚĂ PRIN INOVAȚII

Cu toate că a fost un an pandemic, sectorul tehnologiilor informaționale a câștigat tot mai

TRANSFORMAREA DIGITALĂ A REPUBLICII MOLDOVA (Introducere)

Pandemia COVID-19 a evidențiat importanța Transformării Digitale pe plan global și național. Ca răspuns la aceste noi încercări, Transformarea Digitală a devenit […]

Care e situația e-Business în Republica Moldova?

Evoluția sectorului TI în Moldova este unul destul de dinamic fiind unul constant pozitiv atât

Care sunt principalele priorități pe termen scurt ale sistemului estonian de e-Business?

1. Implementarea e-serviciilor pentru a răspunde la toate solicitările în regim 24/7, limitând necesitatea și

Ce reprezintă la moment ecosistemul de e-Business estonian?​

Aproximativ 98% din companii sunt înregistrate online; Peste 99% din tranzacțiile bancare sunt efectuate online;