10 întrebări importante cu privire la strategia de transformare digitală

Cele mai reușite strategii de transformare digitală se formează prin adresarea întrebărilor potrivite. În contextul epidemiei, puneți-vă următoarele întrebări.

Fie că construiți strategia de transformare digitală de la zero sau că o revizuiți, încercați să „faceți apel” la curiozitatea. Cele mai eficiente strategii de transformare digitală încep nu cu o mulțime de răspunsuri, ci o mulțime de întrebări pertinente.

Aflându-ne în punctul în care fiecare organizație se supune unor transformări ca răspuns la pandemia COVID-19, liderii IT pot face un pas înapoi pentru a evalua – sau reevalua – nevoile și oportunitățile de afaceri pe care le-ar putea aborda cu soluții digitale, punând câteva întrebări specifice.

1. Este oare încă relevantă strategia mea de transformare digitală?

Rata de inovare în tehnologie și perturbarea modelelor de afaceri este mai mare ca niciodată – ceea ce face aproape imposibil ca o strategie de transformare digitală să rămână relevantă și după câțiva ani. „Dacă sunteți în al doilea sau al treilea an al strategiei dvs., este important să analizați dacă traiectoria pe care ați stabilit-o este încă relevantă”, spune Rahul Singh, director general al companiei de consultanță pentru transformarea IT și a serviciilor de afaceri Pace Harmon. „Evaluați și corectați, astfel încât să nu continuați să investiți într-o strategie care a devenit învechită din cauza perturbării tehnologiei sau a propriului mod de afaceri.”

2. Strategia noastră actuală sau propusă de transformare digitală este holistică?

„Observăm că o mulțime de organizații recurg la ceea ce noi numim „acte digitale”: soluții punctuale pentru a aborda probleme urgente sau proiecte de interes pentru anumiți lideri care nu au o viziune convingătoare ce ține de scopul organizațiilor”, spune Holly Lyke-Ho-Gland, liderul echipei de management al proceselor și performanței la benchmarking, cele mai bune practici, îmbunătățirea proceselor și a performanței și firma de management al cunoștințelor APQC. Cele mai bune strategii de transformare digitală sunt detaliate.

3. Este oare strategia de transformare digitală armonizată cu prioritățile afacerii?

„Adesea, organizațiile IT concentrate pe ceea ce numim „IT de dragul IT-ului” nu își pun întrebarea fundamentală cu privire la modul în care strategia lor IT permite afacerii să stimuleze diferențierea produselor și serviciilor pe care le oferă consumatorului”, spune Singh. „Cu excepția cazului în care liderii IT sunt capabili să gândească strategic și să identifice cum strategia lor IT permite atingerea obiectivelor cheie a afacerii, IT-ul va fi văzut ca un centru de cost și nu un centru de valoare. În lumea digitală de astăzi, acest fapt este o oportunitate pierdută pentru o organizație IT.”

4. Ce ne-ar putea împiedica evoluția?

Dacă abordarea dvs. actuală nu oferă rezultatele anticipate, gândirea învechită poate sta în calea execuției. „De exemplu, am intervievat mai multe organizații în care indicatorii IT trebuiau ajustate pentru a încuraja inovația rapidă sau în care ciclul anual de bugetare IT nu putea ține pasul cu viteza cu care proiectele digitale trebuie să fie finanțate,” spune Lyke-Ho-Gland.

5. Cât de agilă este abordarea noastră?

„Când implementați o strategie IT, este important să vă puneți întrebări referitor la cât de chibzuită este strategia dvs. și cum va fi capabilă să se adapteze la o potențială întrerupere a afacerii”, spune Singh de la Pace Harmon. „Adaptabilitatea este factorul-cheie într-un mediu de afaceri dinamic astăzi.”

Elizabeth Ebert, responsabil de consultanță IT pentru America de Nord la furnizorul de servicii și consultanță IT Avanade, pledează pentru planificarea sprinturilor. „Acest lucru structurează planificarea și execuția într-un mod rapid, astfel încât diferite teme să fie abordate și reîmprospătate pe măsură ce sunt implementate noile tehnologii, programe și procese”, spune Ebert. „Planificările sunt, de asemenea, mult reduse, rareori planificând pentru mai mult de doi-trei ani.”

O modalitate de a face acest lucru este prin sprinturile de adoptare a tehnologiei emergente, spune ea, pentru a crea capacitatea de a aborda noile oportunități tehnologice care trebuie luate în considerare ca parte a eforturilor de inovare și transformare în afaceri.

6. Măsurăm indicatorii potriviți?

Vorbind de indicatori, capacitatea de a urmări valoarea inițiativelor digitale este esențială pentru succes, indiferent dacă este vorba de venituri crescute, reduceri ale costurilor operaționale, acces la noi piețe sau rate de retenție a clienților. „Întotdeauna întrebați: „Cum putem urmări valoarea inițiativei noastre în curs de desfășurare?””, sfătuiește Prashant Kelker, partener pentru strategie și soluții digitale la firma de consultanță și cercetare tehnologică globală ISG.

7. Ce datorii tehnologice putem elimina în timpul proiectelor noastre actuale?

Această întrebare este deosebit de importantă la moment, deoarece se așteaptă ca capitalul de lucru să rămână limitat în următoarele 18 luni, spune Kelker. Datoria tehnică este insidioasă și costisitoare, nu numai în termeni de dolari și cenți, ci și în ceea ce privește expunerea crescută la risc și prevenirea unei transformări mai mari. Cu toate acestea, dacă liderii IT pot identifica oportunități de a aborda această răspundere moștenită în cadrul inițiativelor digitale, ei ar putea fi capabili să abordeze această problemă.

8. Unde este efectul de rețea?

Transformarea adevărată oferă venituri exponențiale. Liderii IT trebuie să creeze claritate cu privire la efectele de rețea posibile, la ce ecosisteme ar trebui să participe organizația și referitor la valoarea obținută din această participare, spune Steve Hall, partener și președinte al ISG.

9. Unde sunt datele cheie?

Liderii IT ar trebui să ia în considerare ce materiale de date sunt importante, fie în ceea ce privește monetizarea, fie pentru a conduce strategia, și cum ar trebui să se schimbe strategiile de analiză și API pentru a profita de aceste date, spune Hall.

„Strategiile de date ale întreprinderilor sunt esențiale, deoarece analiza datelor impune cerințe mai mari liderilor IT și sunt oportunități-cheie de a se alinia cu organizația de afaceri”, spune Lyke-Ho-Gand de la APQC.

10. Știu oamenii din afara sectorului IT ce se întâmplă?

„O mulțime de echipe IT se concentrează pe planurile de „bifare casetă” atunci când vine vorba de mediul online – fie că îndeplinesc etapele de referință și realizează lucrurile”, spune Lauren Trees, care conduce grupul de cercetare APQC Knowledge Management. „Este important, dar și fără sens dacă oamenii din business nu folosesc și nu le plac soluțiile pe care le implementați.”

Ratele crescute de adopție și valorile digitale cu tendință ascendentă pot fi indicatori pozitivi ai succesului. „Dar dacă nimeni din afara IT sau echipa digitală nu știe ce faci sau cum poate ajuta organizația”, spune Trees, „atunci fie aveți o strategie greșită, fie nu ați comunicat-o bine.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked*