Fiecare lider înțelege că transformarea este dificilă, în special transformarea digitală. În timp ce aproape toți liderii IT (93%) care au participat recent în cercetarea Hanover Research au spus că companiile lor trec într-o anumită măsură prin procesul de e-Transformare, aproape jumătate, însă, (42%) au indicat că este o provocare totuși să țină pasul succesului digital, eforturile lor fiind uneori blocate.
Cu toate acestea, acele echipe, care în trecut au înregistrat un mai mare succes în ceea ce privește inițiativele digitale, pun la dispoziție un plan pentru alte echipe care își doresc ca investițiile lor digitale să genereze profituri.
1. Caută progresul în loc să cauți perfecțiunea
Perfecțiunea este dușmanul binelui. Acest lucru este cu siguranță adevărat atunci când vine vorba de transformarea digitală. „Soluțiile, cerințele și tehnologiile se schimbă atât de repede în timpul transformărilor digitale, liderii care încearcă să implementeze fiecare cerință ajung să nu avanseze niciodată”, spune directorul general al Pace Harmon, Andrew Alpert. „Stabiliți-vă cerințele de bază, acceptând că veți învăța și veți evolua în timp.”
2. Cuantificați succesul și monitorizați-l
Accentuează valoarea pe care se așteaptă să o furnizeze inițiativele digitale. „Cel mai mare obstacol cu care se confruntă eforturile de transformare digitală nu este nici tehnologia, nici implementarea acesteia”, spune Prashant Kelker, partener pentru strategie și soluții digitale la firma globală de cercetare și consultanță tehnologică ISG. „Mai degrabă, este capacitatea de a defini și de a prezice în mod clar valoarea creată, împreună cu o modalitate de a urmări valoarea cu acuratețe.”
Pe cât posibil, liderii transformării digitale ar trebui să coreleze direct implementările cu rezultatele (inputs and outputs). „Aici este momentul în care întreprinderile sunt adesea incomplete”, spune Kelker, observând că există tot mai multe discuții despre generarea de noi venituri, posibil digital. „Aproape 60% dintre organizații folosesc de fapt transformarea digitală pentru a optimiza operațiunile”, adaugă Kelker.
3. Spune NU
Liderii care reușesc să încorporeze inițiative digitale iau decizii dure. „Liderii se abțin de la a permite cerințelor suplimentare să se extindă dincolo de obiectivele proiectului și refuză să crească riscul general pentru o implementare cu succes”, spune Alpert.
4. Fii transparent
„Pentru ca transformarea digitală să aibă succes, echipa ta trebuie să opereze cu transparență totală”, spune Jay Ferro, CIO la Quikrete. Comunicarea trebuie să fie consecventă și să circule de sus în jos și invers. Atunci când veștile proaste trebuie comunicate, echipa ta ar trebui să se simtă împuternicită să le transmită fără teama de repercusiuni.
„Directorii CIO și liderii IT pot contribui la crearea acestei culturi prin celebrarea consecventă a „victoriilor” organizaționale, precum și concentrarea în jurul „pierderilor”, abordând dintr-un unghi optimist situația – și depășirea acestora împreună.”, spune Ferro.
5. Încurajați agilitatea echipelor – în toate privințele
„Echipele vor trebui să fie agile dincolo de conceptul de dezvoltare software”, spune Cecilia Edwards, partener la Everest Group. „Având în vedere ritmul accelerat al schimbărilor în transformările digitale (și mai ales în această perioadă de COVID-19), nimeni nu poate prezice specificul a ceea ce va fi necesar chiar și peste un an.”
Echipele digitale de succes consolidează elementele fundamentale care sprijină majoritatea inițiativelor și apoi implementează transformarea în etape pentru a îndeplini cerințele actuale. „Apoi trebuie să evalueze constant cerințele și să facă ajustări”, spune Edwards.
6. Prioritizează guvernarea datelor
„Succesul transformării digitale necesită guvernarea datelor pentru a se asigura că procesele și angajamentele conducerii sunt aliniate cu e-Transformarea”, spune Alpert. Adesea, liderii IT vor înființa un consiliu de date al părților interesate și, de asemenea, vor institui procese simplificate pentru a se asigura că datele corporative sunt exacte și sursa adevărului este menținută, spune Alpert.
7. Continuați treptat
„Strategiile de transformare digitală Big Bang nu mai funcționează; organizațiile trebuie să fie pregătite să se adapteze și să facă schimbări progresive ca răspuns la dinamica pieței în continuă schimbare”, spune Sherri Brouwer, director senior pentru soluții industriale la compania de consultanță și servicii IT Avanade.
Echipele de succes îmbrățișează mentalitatea „testați, repetați și învățați” pentru produsele mici și mari – descoperind noi oportunități de afaceri, fluxuri de venituri și modificări ale proceselor de afaceri. „Companiile trebuie să se regândească acum și să se concentreze cu adevărat pe transformarea digitală. A fi disciplinat în ceea ce privește investiția în ceea ce contează pentru afacere și a opri orice altceva poate crea experiențe și rezultate de afaceri complet noi”, spune Brouwer.
8. Insistați asupra abordării interfuncționale
„Izolarea nu mai funcționează într-o lume a transformării digitale”, spune Edwards. Oamenii din tehnologie și oamenii de afaceri trebuie să se unească pentru a conduce către un obiectiv comun de afaceri. „Acest lucru înseamnă că cei cu roluri IT trebuie să aibă o mai bună înțelegere a afacerii, iar cei cu roluri de afaceri trebuie să devină mai versați în capabilitățile pe care le aduce tehnologia”, spune Edwards.
9. Fiți un motor constant al inovației
„A avea idei sporadice nu este suficient”, spune John Castleman, CEO al companiei de consultanță digitală Mobiquity. „Cheia care duce la o adevărată transformare este să ai un flux constant de idei care să ajute companiile să identifice soluții.”
„Liderii transformării digitale trebuie să înțeleagă că crearea unei culturi inovatoare este o condiție prealabilă pentru succes”.
Acele idei sunt cel mai bine concentrate pe anumite puncte de frecare din lanțul valoric. „Liderii transformării digitale trebuie să înțeleagă că crearea unei culturi inovatoare este o condiție prealabilă pentru succes. Încurajarea colaborării între departamente va duce la idei mai holistice care rezolvă punctele de fricțiune din toate părțile”, spune Castleman. „De asemenea, echipele ar trebui să se asigure că păstrează ideile în perspectivă și procesează cele mai bune idei la costuri previzibile pentru a facilita selectarea ideilor câștigătoare și scalarea rapidă, menținând în același timp un buget realist.”
10. Schimbarea abordării în mod sistematic
Toată lumea vrea schimbare, spune Kelker. Dar nimeni nu vrea să fie schimbat. „Rezistența la schimbare este o provocare reală și adesea subtilă pentru transformarea digitală.”
11. Prioritizați nevoile clienților
Liderii IT ar trebui să cunoască deja bine acest subiect, dar să-l subliniem din nou, deoarece anumiți oameni din organizația dvs. pot fi mult prea uimiți de o anumită tehnologie. „Afacerile de succes au nevoie de timp pentru a dezvolta o înțelegere clară a nevoilor clienților lor și a găurilor din lanțul valoric pentru care această tehnologie le va rezolva”, spune Castleman. „După ce au stabilit obiectivele finale, echipele pot lucra înapoi pentru a dezvolta tehnologia care va transforma cel mai eficient punctele dureroase pentru clienții lor.”
Cele mai bune echipe își implică clienții în procesul de dezvoltare și livrare pentru a valida ipotezele și a testa soluțiile. „Permiterea implicării clienților va demonstra, de asemenea, un angajament față de progresul industriei dumneavoastră, mai degrabă decât doar al companiei dumneavoastră”, spune Castleman. „Producerea de instrumente digitale cu adevărat inovatoare poate promova inițiative de inovare pentru a atrage idei, talente și potențiali parteneri.”